Tiltak vedrørende utføring av arbeid på service og prosjektjobber

Vi gjennomfører følgende tiltak vedrørende utføring av
arbeid på service og prosjektjobber ute hos våre oppdragsgivere. Dette grunnet de
raske løpende endringer i situasjonen vedrørende utviklingen i spredningen av
coronaviruset.
Arbeid ute hos oppdragsgiver:
• Alle kunder kontaktes før vi reiser ut på oppdraget. Det avklares om vi kan
gjennomføre det enkelte oppdraget hos kunde.
• Det tilrettelegges så langt det er mulig for minst mulig fysisk møte mellom
servicetekniker fra IBL, og representant fra oppdragsgiver. Mest mulig
informasjon om oppdraget avklares på forhånd. Servicetekniker/Montør fra IBL
vil utføre avtalt arbeid, og melde fra til kunde via telefon, eller SMS om at
oppdraget er utført.
• IBL`s teknikere og montører skal utføre alt arbeide ute hos oppdragsgiver med
hansker. De vil ha med desinfiserende midler som det rengjøres med før, og
etter utført oppdrag. Alle flater som normalt berøres ved døråpninger som
dørvrider, bøylehåndtak, kortleser, albuebrytere o.l. rengjøres av montør før
vedkommende forlater arbeidsplassen. Dette gjelder flater og områder som vi
har arbeidet med.
• Ved oppdrag hvor mer enn èn tekniker/montør skal arbeide samtidig, skal
vedkommende holde god avstand til hverandre. De skal ikke jobbe på samme
dørmiljø. Teknikere/montører reiser til oppdragsgiver i hver sin servicebil, og
de benytter kun eget verktøy, og deler ikke på dette.
• Programmering av kundens adgang- og alarmsystemer utføres så langt det lar
seg gjøre via fjernhjelp påTeamViewer, VPN, eller lignende. Bruk av kundens
PC, og tastatur unngås så langt dette er mulig.
• Lunch og pauser gjennomføres i egen servicebil, eller ute i det fri.
Oppdragsgiver lokaler/ pauserom benyttes ikke i forbindelse med dette.
Alle som arbeider på oppdrag ute har med egen lunch, fortrinnsvis matpakke
og drikke som tas med hjemmefra. Utenom dette forventes det at alle ansatte i
IBL AS, følger myndighetenes krav og retningslinjer vedrørende den
pågående Covid19 pandemien.